Łączymy ludzi z różnych specjalizacji w celu pracy nad lepszym system edukacji.
Doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, profesor w Instytucie Badań Edukacyjnych, historyk literatury, krytyk literacki, badacz edukacji, ekspert w MEN od 2008, członek zespołu opracowującego Podstawę Programową do języka polskiego w 2008, ekspert CKE, współautor dwóch serii podręczników do języka polskiego dla liceów, autor czterech monografii i ponad stu artykułów, wykładał na uniwersytetach w USA i we Francji, gdzie badał tamtejsze systemy edukacyjne.
Pedagożka, socjolożka, edukatorka, kierowniczka, badaczka i konsultantka projektów z zakresu m.in, przeciwdziałania przemocy motywowanej stereotypami, edukacji antydyskryminacyjnej oraz studiów nad historią kobiet. Profesorka na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu. Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Rady Naukowej Interdyscyplinarnego Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości UAM. Członkini Zespołu ds. Polityki Równości i Różnorodności Miasta Poznania.
Nauczycielka języka polskiego w SLO nr 99 w Zespole Szkół STO na warszawskim Bemowie. Postutorka w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Edukacyjną Fundacją im. R. Czerneckiego. Członkini Zespołu Dydaktycznego Rady Języka Polskiego przy Polskiej Akademii Nauk. Doświadczona tutorka. Entuzjastka edukacji!
Kierownik Katedry Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w pomiarze edukacyjnym i badaniu nierówności społecznych w edukacji. Jest współtwórcą polskiej implementacji metodologii edukacyjnej wartości dodanej (metoda wykorzystania wyników egzaminacyjnych do ewaluacji wyników nauczania). Najważniejsza publikacja: Dolata R. (2008). Szkoła-segregacje-nierówności. Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w tematach innowacji i liderstwa. Doradczyni osób i instytucji odpowiedzialnych za działania strategiczne w obszarach edukacji, kompetencji cyfrowych i zarządzania zmianą na poziomie ogólnopolskim i europejskim. Wykładowczyni, autorka i współautorka książek oraz projektów, była dyrektorka szkół.
Nagradzana nauczycielka języka polskiego, etyki i filozofii, inspiratorka w Szkole w Chmurze, a także ekspertka do spraw lektur szkolnych oraz edukacji antydyskryminacyjnej. Publicystka, badaczka literatury i kultury. Współpracowała m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Fundacją Wolne Lektury, Młodymi Horyzontami, Nowym Teatrem. Działa na rzecz oświaty publicznej. Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Założyciel i Prezes Stowarzyszenia Umarłych Statutów, student V roku prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Autor poradników z zakresu prawa oświatowego, redaktor książek: „Prawa ucznia w Polsce. Raport z badań” (Kraków 2023) oraz „Statut nieumarły. Wzór statutu szkoły z komentarzem” (Kraków 2023). Szkoleniowiec z zakresu prawa oświatowego, prelegent licznych konferencji. W obszarze praw ucznia działa od 2018 r.
Prawnik, ekspert w zakresie zarządzania publicznego w samorządzie terytorialnym, czynny samorządowiec. Absolwent Wydziału Fizyki UW oraz Wydziału Prawa i Administracji UW, alumn Leadership Academy for Poland. Związany od roku 2008 ze Związkiem Powiatów Polskich. W minionych latach udzielał wsparcia eksperckiego m.in. Kancelarii Prezydenta RP, MSWIA, GUS i Małopolskiej Szkole Administracji Publicznej. Wykładał w WSB w Warszawie. Współautor komentarzy do ustaw, autor artykułów naukowych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku filologia polska oraz kulturoznawstwo. Wiceprezeska Fundacji Edukacji Domowej i przewodnicząca Forum Edukacji Domowej. Autorka raportu „Nowa jakość czy patologia? Edukacja domowa w Polsce” i współautorka raportu „Dlaczego Polacy coraz częściej wybierają edukację domową?”. Pasjonatka samokształcenia oraz interdyscyplinarnego podejścia do nauki.
Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od 2009 r. wprowadza do szkół w Polsce i Europie nowe trendy i innowacyjne metody nauczania. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia, społecznego zaangażowania i rozwiązywania problemów. Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i wpływ nowych mediów na edukację.
Pracuje w Instytucie Spraw Publicznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauczyciel i socjolog zainteresowany badawczo przywództwem edukacyjnym, polityką edukacyjną, zarządzaniem w oświacie, jakością i ewaluacją edukacji, równością szans edukacyjnych, edukacją interkulturową, edukacją ekspedycyjną oraz rozwojem zawodowym nauczycieli.
Psycholożka, trenerka umiejętności psychospołecznych. Tutorka i specjalistka ds. wsparcia rozwoju eduliderów w Teach for Poland, koordynatorka Rady Młodzieży. Wspiera dzieci, młodzież, nauczycieli i rodziców. Specjalizuje się w empatycznej komunikacji, radzeniu sobie ze stresem, nowoczesnych metodach profilaktyki. Poszukiwaczka porozumienia w różnorodności (również neuroróżnorodności), entuzjastka metod pracy opartych na dowodach naukowych.
Współzałożycielka i wiceprezeska zarządu Fundacji Civis Polonus, doktorka socjologii. Jest autorką badań i artykułów z dziedziny edukacji obywatelskiej i dialogu obywatelskiego, trenerką projektującą i prowadzącą warsztaty dla nauczycieli, bibliotekarzy, urzędników i młodych ludzi oraz kierowniczką projektów Fundacji. W latach 2013 – 2015 kierowniczka merytoryczna w projekcie systemowym „Szkoła Współpracy. Uczniowie i Rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”, którego liderem było MEN.
Psycholożka międzykulturowa, trenerka, autorka materiałów edukacyjnych. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń, tworzeniem publikacji oraz koordynacją projektów z zakresu edukacji globalnej, antydyskryminacyjnej oraz wrażliwości na różnorodność. Związana z kilkoma organizacjami pozarządowymi, przede wszystkim z Grupą Zagranica, w której od ponad 10 lat odpowiada za działania grupy roboczej ds. edukacji globalnej oraz rzecznictwo w tym obszarze.
Współzałożycielka Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacji Szkoła z Klasą. Współautorka podręczników edukacji obywatelskiej (ze śp. Tomaszem Mertą) i programów dla szkół, m.in. Kształcenie obywatelskie w szkole samorządowej, Przewodnik obywatelski, Szkoła z klasą, Ślady przeszłości, Młodzi głosują. Ekspertka europejskiej sieci edukacji obywatelskiej Networking European Citizenship Education. Współzałożycielka SOS dla Edukacji i kampanii Wolna Szkoła, członkini Warszawskiej Rady Edukacyjnej.
Ekspert prawa oświatowego, student prawa, członek Fundacji GrowSPACE. Członek zespołu ds. przyjaznej edukacji Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz prezydium Rady Młodzieżowej przy p. Zespole ds. Młodzieży. Autor publikacji o edukacji i prawach dziecka, trener, działacz społeczny, podejmujący działalność strażniczą. Były członek zarządu Fundacji Varia Posnania oraz koordynator Stowarzyszenia Umarłych Statutów. Pracownik kancelarii prawa finansowego oraz prawa oświatowego.
Pracownik Ministerstwa Finansów, później pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W MEN na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, potem Dyrektor Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz finansowanie zadań oświatowych, w tym opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie m.in. dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych.
Socjolożka edukacji, prezeska Fundacji Dobrej Edukacji, która prowadzi Szkołę Edukacji PAFW i UW. W Szkole Edukacji pełni funkcję dyrektora ds. rozwoju. Ukończyła Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na UW i studia doktoranckie w ISS UW. Stypendystka MMF i EVA.FI. Jest członkiem Collegium Invisibile. Pracowała w Instytucie Badań Edukacyjnych jako liderka Zespołu Badań Nauczycieli – kierowała badaniem czasu pracy nauczycieli, była członkiem zespołu badania OECD TALIS.
Dyrektorka 2 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Międzynarodowymi im. Pawła Jasienicy STO. Współtworzyła akcję społeczną „Szkoła z klasą”. Publikowała w „Gazecie Wyborczej”, „Dyrektorze Szkoły”, „okopress” artykuły o tematyce edukacyjnej. Jest działaczką organizacji samorządowych zajmujących się edukacją, zasiada we władzach Społecznego Towarzystwa Oświatowego i Polskiej Unii Edukacyjnej.
Innowatorka społeczna i założycielka Fundacji Code for Green. Wprowadza sprawczą edukację środowiskową do szkół, by młodzi potrafili rozwiązywać lokalne problemy środowiskowe, także za pomocą technologii cyfrowych. Zajmuje się modelowaniem metod pracy w szkołach w zakresie edukacji klimatycznej i środowiskowej. Współautorka metody edukacji klimatycznej Code for Green® oraz pierwszego w Polsce modelu edukacji klimatycznej dla szkół, w postaci Podręcznika dla nauczycieli (2023)
Prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej – największej polskiej organizacji pozarządowej działającej w obszarze edukacji. Z organizacją związany od 2005 r. Ekspert edukacyjny, doktor socjologii i politolog. Zajmuje się m.in. strategiami wprowadzania oddolnych zmian w szkołach oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Autor publikacji naukowych i ekspertyz. Współpracował m.in. z MEN, IBE, MSZ, ORE, UNDP i wieloma organizacjami pozarządowymi. Absolwent Leadership Academy for Poland.
Realizacja: Michał Szymanderski-Pastryk